1) Яким є розмір стипендії та де проживаєте ?

Буцик Вероніка (студ. гр. МЗЕД-21, ННІ ЕЕМ): «Розмір стипендії становить 1100 євро в місяць. Хочу зазначити, що цієї суми вистачає на всі можливі потреби. Зважаючи на це, проживаю в чудовій квартирі у одному з найкращих районів міста з усіма потрібними умовами проживання».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «Розмір стипендії аналогічний. Цієї суми вистачає на все, що потрібно для комфортного життя студенту. Проживаю у місті Вальядолід, Іспанія, у квартирі, адже це більш вигідно та комфортніше, ніж проживати у гуртожитку. Місто захоплює своєю архітектурою та атмосферою. Тут відбувається надзвичайно багато заходів у самому місті, та і університетські організації проводять цікаві тематичні заходи для студентів».

 

2) Які ваші враження від приймаючого університету?

Бєлік Дар’я (студ. гр. СПГ-21 ННІ ЛСПГ): «Університет Вальядоліду має дуже приємний та дружній колектив, викладачі уважні й завжди раді допомогти. Усі корпуси мають сучасне обладнання, доступ до спільної мережі Інтернету, також є велика бібліотека з доступом до різноманітних ресурсів, таких як наукові статті, документи і книги».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ):  «Навчаючись у Вальядоліді вже другий семестр, я можу впевнено сказати, що університет перевершив мої очікування. Багато різних та сучасних кампусів, що розташовані близько один до одного, розвинена інфраструктура. Процес навчання надзвичайно захоплюючий. Колектив університету та викладачі зацікавлені у тому, аби допомагати студентам та зробити навчання більш цікавим та корисним».

 

3) Які дисципліни ви вивчаєте ? 

Бєлік Дар’я (студ. гр. СПГ-21 ННІ ЛСПГ): «У кампусі Університету Вальядоліду у місті Паленсія я навчаюся за спеціальністю «Лісова інженерія». Більшість предметів спрямована безпосередньо на лісовий менеджмент та основні види робіт у лісі, боротьбу із захворюваннями та шкідниками лісу, але також є предмети про лісові ґрунти та секвестрацію карбону, гідрологія та геоботаніка. Особлива увага приділяється проблемі глобального потепління та секвестрації карбону».

Гренюх Вікторія (студ. гр. ІСТ-31, ННІ КНІТ): «Я навчаюсь на програмі «Промислова інженерія», де вивчаю програмування, моделювання та проблеми охорони довкілля. Цього семестру було більше різноманітних дисциплін, і я обрала саме ті, які найбільше підходили для моєї спеціальності».

Буцик Вероніка (студ. гр. МЗЕД-21, ННІ ЕЕМ):  «Вивчаю дисципліни, дотичні до моєї спеціальності «Менеджмент»: «Міжнародна торгівля», «Управління людськими ресурсами», «Поведінка споживача», «Міжнародне право», «Риторичні технології».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «У другому семестрі я навчаюся на програмі “Промислова інженерія”. Вивчаю такі дисципліни як “Промислова інформатика”, “Динамічність систем”, “Розробка технічних проєктів”, а також “Фінальний проєкт”. Найбільше мені подобається предмет “Розробка технічних проєктів”. На ньому ми вивчаємо як розробити свій власний продукт “з нуля”, просування бренду, як працює промислова сфера тощо. За досить короткий період навчання разом із професором ми відвідали кілька місць, де на практиці показують виготовлення продуктів, застосування 3D-моделювання та штучного інтелекту при проектуванні. Щодо “Фінального проєкту” – студент повинен займатися розробкою певного застосунку, або ж інших продуктів в залежності від цілей та компетенції самого студента. Студенту надають ментора, який координує його роботу, дає відгук, вносить корективи до проєкту тощо. Фактично, це можна прирівняти до невеличкого стажування, адже в цьому випадку ви виконуєте певні завдання від викладача, у вас відбуваються зустрічі та дискусії, ви комунікуєте із різними людьми і т.д. Мені подобається такий формат роботи, адже я маю можливість поглибитись у технології, які не вивчала до цього, та вдосконалити вже набуті знання. Загалом, процес навчання на цій програмі є досить інтенсивним в плані практичних завдань. Ми робимо багато презентацій, працюємо у групах, ділимось досвідом та думками, що дуже допомагає покращити свої ораторські здібності та рівень володіння англійською мовою».

 

4) Які основні відмінності між навчанням в Іспанії та Україні?

Бєлік Дар’я (студ. гр. СПГ-21 ННІ ЛСПГ): «На мій погляд, основна відмінність - це кількість годин навчання та наявність практики впродовж навчання, а не тільки під кінець семестру. Немає поділу занять на лекції та семінари, лише одне заняття на тиждень, формат якого залежить від програми викладача, тобто процес навчання комбінований. Цікавим моментом є те, що викладачі - це не тільки іспанські професори, але й студенти, які також, як учасники програми, приїхали з різних куточків світу. Це дійсно дуже вражає, як інколи звичайні речі відкриваються з точки зору представника іншої країни. Мені така система подобається, бо подача матеріалу добре організована, і кількості отриманої інформації цілком достатньо для виконання завдань. Практичні заняття дуже цікаві, бо проводять викладачі з різною кваліфікацією, які зазвичай є учасниками програм і проектів по збереженню довкілля. Університет має можливість орендувати транспорт, тому ми їздили на навчальні екскурсії в досить віддалені місця в комфортних умовах».

Гренюх Вікторія (студ. гр. ІСТ-31, ННІ КНІТ): «Найбільшою відмінністю є інтерактивне вивчення предмету. В Іспанії нам часто демонструють відеоприклади, також для студентів організовують навчальні міні-ігри, де ми більше занурюємось у проблематику».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «Порівнюючи із першим семестром, я дотримуюся своєї думки, що найбільш вагома різниця – це підхід до викладу матеріалу та взаємодія викладачів зі студентами. На парах ми маємо досить багато практики, а також групових проєктів, незалежно від того чи це лекція, чи лабораторне заняття. Як на мене, це дуже важливо для покращення комунікації між студентами та вдосконалення навичок групової роботи. Також я помітила тенденцію, що викладачі самі ж зацікавленні у виконанні завдань студентами. Практично кожного заняття ми проводимо огляд виконаної роботи та, якщо потрібно, можемо попросити допомогу у викладача. Або ж є ще опція, щоб написати викладачу безпосередньо на електронну пошту та отримати досить чітку та швидку відповідь на свої запитання. Серйозних відмінностей у процесі навчання немає. Тут студенти також виконують лабораторні роботи, пишуть тести та відповідають на заняттях так само, як і в Україні».

 

5) Які поради ви б дали тим, хто вагається чи варто йому навчатись закордоном?

Бєлік Дар’я (студ. гр. СПГ-21 ННІ ЛСПГ): «Якщо ви впевнені у своїх знаннях і вміннях, то завжди варто спробувати, бо цей досвід відкриє нові можливості. До цього проекту я ніколи не була за кордоном, і рішення навчатись закордоном було дуже хвилюючим. Але зараз, проживши в Іспанії кілька місяців, можу з впевненістю сказати, що життя і навчання тут загалом відрізняється лише мовою та ритмом».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «Моя порада – це перестати вагатися та виходити зі своєї зони комфорту. Навчання закордоном – це можливість зрозуміти, що таке самостійне життя. Також – це нові друзі, надзвичайно багато спогадів, подорожей тощо. Я б хотіла щиро побажати успіху усім учасникам відбору, адже це можливість досить кардинально змінити своє життя у кращу сторону. Нехай жодні труднощі не стануть на заваді!».

 

6) Які плани після повернення на навчання в НЛТУ??

Гренюх Вікторія (студ. гр. ІСТ-31, ННІ КНІТ): «Спочатку закінчити навчання, але зараз мені також ж хотілося б розповідати про різноманітні можливості навчання закордоном іншим студентам, аби більше студентів брало участь в них».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «Думаю, що як і для більшості студентів, моєю ціллю буде продовжити навчання в НЛТУ та отримати ступінь бакалавра/магістра за своєю спеціальністю. Попри це, звичайно, у мене є ще багато планів та амбіцій, проте вони не стосуються безпосередньо навчання в університеті».

 

7) Як загалом на вас особисто вплинула мобільність??

Гренюх Вікторія (студ. гр. ІСТ-31, ННІ КНІТ): «Завдяки мобільності я стала більш самостійною та стійкішою до стресових ситуацій. Незважаючи на всі складнощі та сум за домом, мобільність цього вартує, адже ти поринаєш у нову культуру та отримуєш неймовірний життєвий досвід».

Сапса Юлія (студ. гр. КН-31, ННІ КНІТ): «За весь період навчання за програмою Еразмус+ я познайомилась з багатьма чудовими людьми. Із одногрупниками з першого семестру ми і досі спілкуємося, та навіть мали нагоду побачитися ще раз після закінчення навчання. Також я суттєво вдосконалила своє володіння англійською мовою. Щоденне спілкування з іноземцями та процес навчання зробили англійську моєю другою “рідною мовою”. Звичайно, що перебування закордоном має свої труднощі, проте різні ситуації допомогли мені “вирости” морально та навчитися вирішувати проблеми самотужки. Життя у іншій країні допомогло мені підвищити свою самостійність, комунікаційні навички, лідерські якості тощо. Перший час було трішки важко адаптуватися до нової культури, менталітету, мови, проте зараз я розумію, що Іспанія – це надзвичайно колоритна країна з чудовими та привітними людьми, прекрасною культурою та смачною їжею!».

 

8) Чи відвідуєте акції/заходи на підтримку України в Іспанії?

Гренюх Вікторія (студ.  гр. ІСТ-31, ННІ КНІТ): «На жаль, у мене не було можливості відвідати заходи на підтримку України в Іспанії, проте вони є і наступного разу я обов’язково піду на такі. В свою чергу я завжди стараюсь розповідати друзям про війну в Україні, щоб зберігати обізнаність людей в цьому».

Буцик Вероніка (студ. гр. МЗЕД-21, ННІ ЕЕМ):  «Так, одразу по приїзду в Іспанію я почала відвідувати мітинги на підтримку України. Навіть перебуваючи за кордоном, не можу стояти осторонь від подій, що відбуваються в моїй країні, тому щоразу, як тільки є можливість виступаю перед міжнародними студентами та розповідаю про війну в Україні».

Інформація про відкритий конкурс для навчання в Університеті Вальядоліду за посиланням.

Відділ міжнародних зв’язків