Сьогодні неможливо ігнорувати зміни клімату та екологічні кризи, спричинені людською діяльністю. Нам, людям, потрібно терміново змінювати свій стиль життя, зокрема, звички щодо споживання, і діяти більш «стало». Фактів, що підтверджують необхідність таких змін, багато - вони доступні кожному через науку, навчання та засоби масової інформації. Але якщо ми про все це знаємо, чому це ще недостатньо відображено в нашій поведінці?
Справа в тому, що знання самі по собі дуже рідко призводять до (зміни) дій. Вирішальну роль відіграють цінності та особисте ставлення до відповідної теми. Крім того, рушійними силами індивідуальної поведінки є духовні, релігійні та культурні аспекти. Саме тут вступає в дію проєкт Erasmus+ «Відкриваємо для себе сталий спосіб мислення - новий вимір освіти для сталого розвитку з акцентом на міжкультурні цінності та етику», скорочено: SysMind. Як викладачі / вчителі можуть підтримати своїх студентів / учнів у розвитку більш відкритого та сталого способу мислення?
Вісім різних установ разом з Віденським університетом сільськогосподарської й довкільної педагогіки та Національним лісотехнічним університетом України (НЛТУ України), м. Львів, спільно розробили онлайн-курс, який пропонуємо безкоштовно через платформу iMooX Технічного університету м. Грац, Австрія. Цей масовий відкритий онлайн-курс (MOOC - Massive Open Online Course) призначено насамперед для викладачів професійно-технічної освіти та освіти дорослих, але до участі запрошуються всі зацікавлені особи. Подорож до більш сталого способу мислення морозпочинається зі знайомства з концепцією сталого розвитку. Щоб проілюструвати чинники, які відіграють роль навіть у, здавалося б, простих речах, у наступній лекції розглянуто чотири стихії - вогонь, воду, землю і повітря - з наукового та релігійного погляду, а відтак - роль усвідомленості та духовності в різних конфесіях. Окремий розділ присвячено важливості цінностей, різноманітності та підходу «зеленої» педагогіки. Наприкінці йдеться про те, як ми можемо перейти до більш сталого способу мислення. Курс завершується прикладами найкращих практик та пропозиціями, які викладачі зможуть використати у своїх навчальних дисциплінах. Учасники проєкту від НЛТУ України підготували дві лекції для цього онлайн-курсу: теоретичного спрямування про сутність екологічної економіки і поділилися досвідом втілення освіти для сталого розвитку в Україні.