- Деталі
- Категорія: Новини
Осіння школа у рамках Еразмус+ проекту ForestPost - співпраця університетів та роботодавців для забезпечення зеленої відбудови України
20–24 жовтня Національний лісотехнічний університет України приймає в своїх стінах викладачів з п’яти партнерських університетів в рамках Еразмус+ проекту «Модернізація магістерських програм для підтримки трансформації лісового сектору на шляху до післявоєнної зеленої відбудови України (ForestPost)» №101179074 ERASMUS-EDU-2024-CBHE Програми Erasmus+ Євросоюзу.
Осіння школа засвідчує початок виконання робіт у рамках третього робочого пакету проекту та присвячена тематиці «Дуальна освіта та проблемно-орієнтоване навчання для удосконалення лісівничої освіти». Програма академічних семінарів та воркшопів включає: передові практики в моделях дуальної освіти; дидактичні методи та інструменти для удосконалення лісівничої освіти; практичні групові заняття та сесії з розробки навчальних дисциплін.
Володимир Загорський, ректор НЛТУ України наголосив, що Проект ForestPost має надзвичайно амбітну та значущу місію – підтримати зелену післявоєнну відбудову України через трансформацію освіти, тісну співпрацю між університетами та лісовим сектором і розвиток системи дуальної освіти. Завдяки проекту наші студенти матимуть можливість здобути нові, сучасні “зелені” навички, які відповідають викликам сьогодення, а частину навчального часу проводитимуть на підприємствах та в організаціях лісового сектору. На його думку, саме освіта, заснована на принципах сталості, інноваційності та дуальної підготовки, забезпечить майбутнім фахівцям знання і навички, необхідні для зеленої відбудови. Ректор НЛТУ висловив вдячність асоційованим партнерам – лісогосподарським підприємствам, приватним компаніям, дослідницьким установам та громадським організаціям, які своїм внеском підтримують розвиток дуальної освіти та зелених ініціатив у нашій країні.


Андрій Кудряшов, д-р, в. о. ректора Державного біотехнологічного університету України, наголосив на тих можливостях, які відкриває проект ForestPost у розвитку співпраці і ролі Осінньої школи у творенні креативних лабораторій нових освітніх ідей.
Хуліо Дієс Касеро, проректор Університету Вальядоліду (Іспанія), наголосив на ролі проекту у розробленні нових сучасних дисциплін, посиленні людського капіталу, створенні дидактичних інновації. Інновації – це питання відповідальності та зростання. Університет Вальядоліду щорічно реалізує біля 225 інноваційних дидактичних проектів, приділяє особливу увагу іноваціям у сфері діджиталізації, штучного інтелекту, застосуванні нових творчих підходів у викладанні.
Євгеній Хань, заступник директора Навчально-наукового інституту лісового і садово-паркового господарства Національного університету біоресурсів і природокористування України наголосив на важливій ролі проєкту щодо підготовки фахівців здатних забезпечити післявоєння зелене відновлення України, зокрема її лісів та громад.
Ян-Пітер Мунд, генеральний директор Інституту біосферних резерватів Університету сталого розвитку Еберсвальде (Німеччина) окреслив очікування та результати співпраці університетів-партнерів в рамках проект ForestPost та інших міжнародних проектів, наголосив на важливості Осінньої школи в оновленні змісту дисциплін у сфері лісового менеджменту, лісової економіки, практики господарювання та збереження природи.
Ауреліу-Флорін Хелелішан, заступник декана факультету лісового господарства та лісової інженерії Трансільванського університету в Брашові (Румунія) підкреслив, що діяльність у рамках проекту є свідченням високої колективної відповідальності за майбутнє освіти пов'язаної з лісами і лісовими господарюванням та внеску у соціальне і екологічне відновлення.
Світлана Шитікова, координаторка Національного Еразмус+ офісу в Україні, нагадавши про насичений інформаційний тиждень днів Програми ЄС Еразмус+ на минулому тижні, проінформувала про численні проекти Програми в Україні та успішні результати, заторкнула важливість проекту у вирішення проблеми відновлення довкілля, зокрема “оздоровлення” лісів, зруйнованих внаслідок воєнних дій російської агресії. Компетенції та навички, які розвиває проект, на думку пані Шитікової є критично важлививми для зеленої, цифрової, стійкої і сталої освіти в Україні та для підготовки до вступу України до ЄС.
Перший заступник голови Державного агентства лісових ресурсів Володимир Бучко зазначив, що сьогодні лісова галузь перебуває на етапі глибокої трансформації - в умовах післявоєнного відновлення ми маємо на лише відбудовувати зруйновану інфраструктуру, але й забезпечити перехід до сталої, кліматично орієнтованої моделі управління лісовими ресурсами. Ключовим чинником цієї трансформації є лісова освіта і підготовка людей, які мислять екологічно, технологічно і стратегічно. Саме тому такі ініціативи як проект ForestPost є надзвичайно цінними. Об'єднання зусиль європейських та українських науковців і практиків уможливлює успішну реалізацію завдань з модернізації лісової освіти.


Доцільно нагадати, у 2024 році НЛТУ України вперше отримав перемогу у конкурсі ERASMUS+ Capacity Building in Higher Education (CBHE) як координатор та керує виконанням трирічного міжнародного проекту “Модернізація магістерських програм для підтримки трансформації лісового сектору на шляху до післявоєнної зеленої відбудови України” (ForestPost). Ініціаторами написання та розробниками концепції проекту є відділ міжнародних зв'язків та кафедра економіки, туризму та рекреації НЛТУ України (проф., д-р. екон. наук Ігор Соловій, керівник відділу, асистентка, д-р філософії Галина Лесюк).
Консорціум проекту: Національний лісотехнічний університет України (координатор), Національний університет біоресурсів і природокористування України, Державний біотехнологічний університет, Університет Вальядоліду (Іспанія), Університет сталого розвитку м. Еберсвальде (Німеччина), Трансільванський Університет м. Брашов (Румунія). Серед 33 асоційованих партнерів проекту – державні лісогосподарські підприємства, приватні меблеві та деревообробні компанії, дослідницькі установи та громадські організації.
Проект ForestPost має на меті розвинути синергію між закладами вищої освіти та підприємствами та організаціями лісового сектору для забезпечення спільного внеску в зелену післявоєнну відбудову України шляхом впровадження нових навчальних дисциплін на основі підходу дуальної освіти, враховуючи найактуальніші глобальні та національні виклики лісового сектору та потребу здобуття студентами зелених навичок.


“Потреба в реалізації такого проєкту зумовлена численними і глибокими викликами, що постали перед лісовим сектором України в умовах війни та майбутньої післявоєнної відбудови. Війна завдала значної шкоди лісовим екосистемам, інфраструктурі та економіці лісового господарства. Водночас війна актуалізувала необхідність глибокої трансформації лісового сектору відповідно до принципів зеленої відбудови – пріоритетів, які обговорюються на провідних міжнародних платформах, зокрема на конференціях з відновлення України таких як Ukraine Recovery Conferences», – зазначає Ігор Соловій, координатор проекту, професор кафедри економіки, туризму та рекреації.
“Важливим компонентом проекту є тісна співпраця з роботодавцями та продовження впровадження в університеті підходу дуальної освіти. За задумом проекту передбачено розроблення 12 нових навчальних дисциплін та проведення студентами 27% навчального часу на підприємствах та організаціях лісового сектору. Нові навчальні дисципліни впроваджуватимуться викладачами у рамках спеціальностей другого (магістерського) рівня: “Лісове господарство”, “Економіка”, “Менеджмент”, “Деревообробні та меблеві технології”, “Технології захисту навколишнього середовища”, – додає Галина Лесюк, керівник відділу міжнародних зв’язків, асистент кафедри економіки, туризму та рекреації.

Окрім прикладних аспектів розвитку співпраці з роботодавцями, проект є візійним за своєю суттю. Акронім ForestPost із двох складових “Forest” (з англ. “ліс”) та “Post” (з англ. “посада/позиція” - конкретне місце, де хтось працює; місце, де солдату наказано нести військову службу,) акцентує, що “кожен несе свій пост”, тобто кожний сектор економіки забезпечує свій унікальний внесок у післявоєнну відбудову України на засадах сталого розвитку.

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or [name of the granting authority]. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.”
